Helios – nová verze 3.0.2025.0309

dots
dots

Celní případy

Oprava Při generování podání deklarace v NCTS tranzit vydaný Helios hlásí chybu “Arithmetic overflow error for TINYINT” v případě, kdy počet nákladových kusů je větší než 255.Opraveno.

Fakturace

Oprava Oprava generování skonta vydané faktury v případě, že odběratel uhradil celou nebo vyšší částku. Ve verzi 3.0.2025.0300 se v takovém případě úhrada skontem nevygenerovala.
Oprava V přehledu Fakturace, Faktury k datu, Přehled faktur, se při nastavování sestavy mohla zobrazit hláška “Ambiguous column name“Opraveno.

Mzdy (CZ)

Novinka NEMPRI25 – Rodné číslo ošetřované osoby a Datum narozeníV případě, že je zadáno rodné číslo ošetřované osoby, automaticky se dle něho generuje Datum narození ošetřované osoby.
Novinka Rizikoví pracovníci, záchranáři – Dohody o pracovní činnosti (DPČ) a Malý rozsahUpraveno načítání do přehledu Záchranáři, Rizikoví pracovníci v případě, že se jedná o DPČ a současně MR.

V tomto přehledu doplněna do Nastav vazba na Mzdové údaje.

Novinka Rizikoví pracovníci – dohody o provedení práce (DPP), dohody o pracovní činnosti (DPČ)V případě, že se jednalo o zaměstnance, který pracoval v riziku na DPP nebo DPČ a nepřekročil hranici pro odvod sociálního pojištění, objevovala se hláška s nemožností Dorovnání sociálního pojištění (algoritmus, který se snaží fiktivně rozpočítat odvod sociálního pojištění za firmu k jednotlivým zaměstnancům – např. na tiskové sestavě nad Výpočtem mzdy – Sociální pojištění – přehled).

Důsledkem toho byla skutečnost, že na Přehledu o výši pojistného se nezobrazoval správně vyměřovací základ a odvod za rizikové zaměstnance.

UPOZORNÉNÍ:

Jestliže ve výpočtu března máte RIZIKOVÉ DPP a DPČ, které nepodléhaly odvodu (příjem byl pod hranicí), potom:

  • nainstalujte novou verzi
  • označte konkrétní rizikové dohody (pro zjednodušení lze označit všechny zaměstnance)
  • nad Výpočtem mzdy spusťte akci Přepočti označené
  • proveďte opětovně výstupy:
    • Přehled o výši pojistného
    • Platební příkaz na sociální pojištění
    • Přehled o výši pojistného
Novinka Statistika P1-04 – od roku 2025Od roku 2025 dochází ve výkazu P1-05 k následujícím úpravám:

Oddíl I.

  • nově se vykazuje dočasná pracovní neschopnost (DPN) v přepočtených počtech jen ze SR – řádek 0139 (UPOZORNĚNÍ !!! údaje o kalendářních dnech DNP za prvních 14 dní nemoci pro určení přepočteného počtu čerpáme z přehledu Evidence DNP)
  • nově se vykazuje dočasná pracovní neschopnost (DPN) jen ze SR v platech i ostatních platbách – jedná se o řádky 140, 141
  • nově se vykazují vedoucí zaměstnanci – jedná se o řádky 142, 143 a 144
  • nově se vykazuje sumační částka platů a ostatních plateb včetně DNP ze SR, NPO a ESF – řádek 138

Oddíl III.

  • nově se vykazují vedoucí zaměstnanci – jedná se o řádky 388, 389, 390, 391
Novinka Potvrzení o zdanitelných příjmech – srážková daň – Daňový rezidentV případě, že se jednalo o daňového nerezidenta, který byl mimo EU a EHP, docházelo k chybnému zatržení atributu Daňový nerezident ČR a zároveň rezident členského státu EU nebo EHP.

Upraveno.

Mzdy (SK)

Novinka ÚPRAVA – Ročné daňové hlásenie – prílohy bez záznamovV prípade, že kedy príloha č. V. Ročného daňového hlásenia je bez záznamov (tj bez zamestnancov”, tak portál FSSR pri odoslaní hlásenia môže hlásiť:

“Formát vstupného XML súboru nezodpovedá vybranému typu dokumentu.”

Pri odoslaní toho istého hlásenia cez aplikáciu eDane sa táto chyba nezobrazuje.

Generovanie XML ošetrené tak, že keď zistí, že príloha č. V. je prázdna zobrazí otázku:

“Ročné hlásenie odosielam cez:

“portál FSSR (stlač Áno)”

“aplikáciu eDane (stlač Nie)”

Po zvolení príslušného tlačidla Áno alebo Nie sa vygeneruje hlásenie tak, aby bolo možné ho načítať buď na portál alebo do aplikácie.

UPOZORNENIE:

Portál FSSR po uzávierke tejto verzie chybu opravil, preto v tomto prípade si zvoľte tlačidlo “Nie”.

Novinka NOVINKA – Štatistické zostavy – Práca 2-04Nad prehľadom Štatistické zostavy/Práca 2-04 vznikli nové tlačové formuláre:

Systémové číslo / Názov / Platnosť od
-403539 / Štvrťročný výkaz – Práca B 2-04 / 01.01.2025
-403538 / Štvrťročný výkaz – Práca A 2-04 / 01.01.2025

Obecné

Novinka Upravena optimalizace zobrazení interních komentářů v info panelu (jak v přehledu, tak i v editoru).
Oprava Zobrazení dataskopu jako akce generuje chybu “Incorrect Syntax…”. Opraveno.
Oprava Při načítání konverze pro parametr externí akce je ignorován první řádek, pokud se jedná o prázdný řetězec,. Opraveno.
Oprava Opravena chyba zobrazení dokumentů, které jsou uloženy v databázi a jsou asociovány na EXPLORER.EXE.

Projektové řízení

Novinka V okamžiku realizace výdejky na výkaz materiálového zdroje je aktualizováno datum realizace pro danou rozpracovanost.
Oprava Chyba v napojení nepersonálního zdroje úlohy (editor požadavku pro generování objednávky)

Sklady, nákup a prodej

Oprava Při převodu nabídky do došlé objednávky mohlo docházet v případě existence uživatelských sloupců na hlavičce nabídek a došlých objednávek při pokusu o kopírování některého z nich k chybě “Neplatný název sloupce”. Opraveno
Oprava Akce Generuj zajištění hlásila při spuštění z automatu chybu “Není vyplněna řada”, místo aby v případě, že je třeba upřesnit řadu dokladu, v níž se má generovat, zobrazila dialog Parametry pro generování zajištění, v níž lze řadu doplnit. Opraveno
Oprava Generování faktur vydaných z došlých objednávek profilem s nastavení atributu “Řada návazných dokladů” na hodnotu “Podle řady objednávek“. Toto nastavení vystaví FaV ve stejné číselné řadě faktur vydaných jako je řada pro došlé objednávky.Opravena chyba, kdy se při generování z označených záznamů dobj ve více řadách objevila hláška “Could not convert variant of type (Null) into type (OleStr).” .
Oprava Opraveno generování došlých objednávek z nabídkových sestav (přehled Nákup a prodej, Nabídky, akce Generuj došlou objednávku), pokud je označeno více dokladů nabídek ve více řadách. Splněna podmínka, že každá řada má nastavenu návaznou řadu pro došlé objednávky.Odstraněna matoucí hláška, kdy se i při tomto nastavení zobrazilo hlášení “Alespoň jedna řada z vybraných nabídkových sestav nemá nastavenou návaznou řadu došlých objednávek. Vyberte řadu pro tyto záznamy.” a následně uživatel musel bezdůvodně vybrat řadu pro došlé objednávky.

Splátkování a leasing

Oprava Nefunguje generování opakovaných plateb a některých dalších akcí leasingu. Opraveno

Účetnictví

Novinka Bylo upraven výpočet obratů. Do Limitu pro malý podnik EU jsou započítávány tržbu pouze do zemí EU vč. tuzemska. Pokud organizace nemá vyplněnou zemi, tak do Limitu pro malý podnik EU jsou tržby započítávány (předpokládá se, že se jedná o organizaci se sídlem v tuzemsku).
Novinka DPH (SK) – Byla upravena aktualizace dodatečného Kontrolního výkazu DPH (SK) , kde nesprávně uvádělo opravné doklady (dobropisy) v případě, že se vystavovaly k původním dokladům, které byly zahrnuty bez IČ-DPH .V situaci pokud se v odd. A.1, A.2, B.1, B.2 resp. D.2 řádného Kontrolního výkazu DPH podal doklad bez IČ-DPH a následně došlo k opravě dokladu přes vystavený resp. došlý dobropis , který musí být vystaven s původními hodnotami (tj. bez IČ-DPH) a následnému vystavení nového dokladu se správnými údaji, aby bylo IČ-DPH na dokladu, nesprávně zahrnovalo doklady do KV DPH (CZ). Uvedené se vyskytovalo v případě, že IČ-DPH bylo přiřazeno k organizaci v momentě vystavení dobropisu resp. zaevidování přijatého dobropisu. V tomto případě systém neuměl přiřadit původní fakturu a dobropis, původní faktura se do dodatečného KV dostala duplicitně.

Výsledek opravy:

Dobropis bude bez IČ-DPH záporně s kódem 2-Nový doklad v části C.1/C.2 a opravená faktura se správným IČ-DPH bude kladně s kódem 2-Nový doklad v části A.1, B.1, B.2 (dle typu dokladu).

Účtovníctvo (SK)

Novinka DPH (SK) – Bola upravená aktualizácia dodatočného Kontrolného výkazu DPH (SK) , kde nesprávne uvádzalo opravné doklady (dobropisy) v prípade, že sa vystavovali k pôvodným dokladom, ktoré boli zahrnuté bez IČ-DPH .V situácií ak sa v odd. A.1, A.2, B.1, B.2 resp. D.2 riadneho Kontrolného výkazu DPH podal doklad bez IČ-DPH a následne došlo k oprave dokladu cez vystavený resp. došlý dobropis , ktorý musí byť vystavený s pôvodnými hodnotami (t.j. bez IČ-DPH) a následnému vystaveniu nového dokladu so správnymi údajmi, aby bolo IČ-DPH na doklade, nesprávne zahrňovalo doklady do KV DPH (SK). Uvedené sa vyskytovalo v prípade, že IČ-DPH bolo priradené k organizácii v momente vystavenia dobropisu resp. zaevidovania prijatého dobropisu. V tomto prípade systém nevedel priradiť pôvodnú faktúru a dobropis, pôvodná faktúra sa do dodatočného KV dostala duplicitne.

Výsledok opravy:

Dobropis bude bez IČ-DPH záporne s kódom 2-Nový doklad v časti C.1/C.2 a opravená faktúra so správnym IČ-DPH bude kladne s kódom 2-Nový doklad v časti A.1, B.1, B.2 (podľa typu dokladu).