Banka
Import výpisu z BankApp.Byla opravena chyba při importu bankovního výpisu v případě, že Popis platby v položce výpisu obsahoval znak apostrof. |
V přehledu Firemní platební karty se při akci Výběr z bankomatu nebo Vklad do bankomatu objevovala chyba “Arithmetic overflow error converting expression to data type int.”Opraveno. |
Opravena chyba rychlého filtru v přehledu Pohledávky/Závazky, ze kterého uživatel přiřazuje úhrady faktur k řádku bankovního výpisu. |
Celní případy
Přehled položek deklarace – po skončení jakékoli externí akce se obnoví nápočet pro popis tlačítka PONx. |
Při kopii dokladu EUR.1 se nekopíruje vazba na zdrojovou celní deklaraci z původní EUR.1 |
Celní sklad
Při mazání celní příjemky nebo celní výdejky, ze kterých již byla generována celní deklarace, dojde k zápisu této skutečnosti do žurnálu. |
CRM
Nad přehled Poptávky vydané byla doplněna akce Vygenerování zakázky. |
Doprava
Nelze smazat uzavřenou stazku |
Evidence pošty
Fakturace
Pro texty pro email při odesílání upomínek nebo úroků z prodlení byla nově doplněna funkcionalita používání datových polí.Příklad:
<helios>CurrentUserFullName</helios> |
Fakturácia (SK)
Pro SK legislativu byl skryt atribut v globální konfiguraci “Úhrada kartou ve fakturaci výchozí EET” a byl nastaven na hodnotu nezaškrtnuto. |
Firemní aktivity
Majetek
Do konstant Majetku na záložku Protokoly zavedení doplněno přednastavení pro pohyby Dotací. |
Majetok (SK)
Mzdy (CZ)
Atribut Zahraniční – doplnění do Hlášení o ukončení PNDo Hlášení o ukončení PN byl doplněn atribut Zahraniční. V případě zatrženého atributu není vyžadováno číslo rozhodnutí. |
Slevy na pojistném – Průměrná mzdaPro rok 2025 se mění průměrná mzda na hodnotu 46 557 (mzdové konstanty na záložce 2 – DNP a pojištění v sekci [5] Slevy na pojistném.) |
Sociální pojištění – maximální vyměřovací základOd 01/2025 se zvyšuje hranice maximálního vyměřovacího základu na sociální pojištění na částku 2 234 736 |
Od ledna 2025 se zvyšuje hranice pro odvod sociálního pojištění (Rozhodný příjem) na částku 4 500 Kč. |
Redukční hranice pro výpočet náhrady za nemocOd ledna 2025 se mění nastavení redukčních hranic
Nové redukční hranice: 1. redukční hranice 271,60 2. redukční hranice 407,40 3. redukční hranice 814.80 |
Plátce pojistného státOd 01/2025 se mění hranice do které je plátcem pojistného stát. Nově se jedná o částku 15 749 Kč. |
Minimální mzda od 01/2025Od ledna 2025 dochází ke zvýšení částky minimální mzdy:
|
eNeschopenky od 1.1.2025 (NEMPRI25) – digitalizace dalších dávekPopis je uveden v článku v Poradně: |
Paušály a srážky – DokumentyNyní je možné k paušální mzdové složce, srážce nad přehledem Paušály a srážky přidávat dokumenty přes volbu Dokumenty, která je na pásu kare na kartě Dokumenty. |
Dlouhodobé neplacené volno a MVZV případě dlouhodobého neplaceného volna, které bylo zadáno jako vynětí ve Mzdových údajích, nedocházelo v některých případech ke správnému určení MVZ. Upraveno. |
Mzdy (SK)
https://public.helios.eu/inuvio/doc/sk/index.php?title=Mzdy_(SK)_-_Legislatívne_zmeny_od_1._1._2025
NOVINKA – Paušály a zrážky – DokumentyOdteraz je možné ku paušálu a zrážke nad prehľadom Paušály a zrážky pridávať dokumenty, viď na páse kariet na karte Akcie akciu Dokumenty. |
Obecné
Ve zprávách je možné používat proměnné prostředí typu %USERPROFILE% v atributu “Adresa místa zdroje zpráv”. V atributu “Adresa místa určení zpráv” již proměnné fungovaly. |
Do akce Zprávy je doplněná podpora pro stahování zpráv ze SFTP serveru. Doposud bylo podporováno pouze nahrávání. |
Do definice atributů uživatelské tabulky a vícenásobných vztahů byla doplněna možnost zadat konverzi hodnot pomocí SQL skriptu. |
Při rozkopírování tiskových formulářů mezi databázemi se nyní kontroluje skupina tisků. Pokud není stejná na obou stranách, nedojde k update formuláře a bude ohlášena chyba. |
Doplněno vyčištění odkazu na aplikaci ‚Microsoft Excel‘ po dokončení exportu do Excelu (Ctrl+E). |
REST API – k textu chyby “Záznam je blokován jiným uživatelem” byla přidána identifikace tabulky. |
Uživatel, který si zablokoval záznam, si ho nyní může odblokovat, i když nemá právo na odblokování záznamů. Záznamy zablokované jinými uživateli ale i nadále podléhají nastavenému právu. |
Přidána dvě nová práva na akce přehledu PSČ (přehled systémové číslo 3, tabulka TabPSC). Jedno právo pro akci Aktualizace z České pošty a druhé právo pro akci Aktualizace ze Slovenské pošty. |
REST API – přidání podpory pro tisk z celních skladů (celní výdejky/příjemky). |
V seznamu externích doplňků bylo doplněno dotažení data změny u databázových objektů (tabulky, triggery, procedury, funkce). |
REST API – Invoice API – do response doplněna sekce warnings, kde se mohou zobrazit varovné validační hlášky (měkké chyby). |
Do výběru specifikátorů pro text e-mailu byly povoleny i sloupce typu NTEXT / NVARCHAR(MAX). Je tak možno použít i specifikátory pro víceřádkové textové sloupce. |
Byla doplněna podpora obrazového formátu WEBP. |
V rámci export/import nastavení pro filtraci tabulek se nepřenášelo nastavení “Uplatnění podmínky”. Opraveno. |
Při výběru sestavy bez filtru nebylo možné uložit úkon workflow. Opraveno. |
Opravena chyba při generování přehledu pluginů a jejich verzí v různých databázích v případě, že třídění SQL serveru a systémové databáze nesouhlasí. |
REST API – aby šlo měnit needitovatelné externí atributy přes API, je třeba aby alespoň jeden z nich byl označen jako editovatelný. Opraveno. |
Při pokusu o smazání role se zobrazila chyba “Na záznam jsou navázány další údaje – nelze smazat !”. Opraveno. Role je nyní možné smazat i pokud jsou nastaveny v právech na data. |
Pokud byla v Automatu použita externí akce typu přehled se zadanou sestavou v definici externí akce, byla sestava zadaná v Automatu ignorována. Opraveno – sestava v Automatu má přednost. |
Text prediktivní analýzy nebylo možné smazat. Opraveno. Nyní lze smazat i text přiřazený do Dashboardu. Po smazání se v Dashboardu přestane zobrazovat. |
Personalistika (CZ)
Personalistika (SK)
Pokladna
Upraven automatický přepočet sumy pokladního dokladu v dolní liště editoru pokladního dokladu tak, aby reagoval ihned a ne až při uložení pokladního dokladu. |
Vynulování hodnoty v poli “Ostatní částky” v editoru pokladního dokladu se neukládalo a vracela se zpět původní hodnota. Opraveno. |
Při připojení faktury k pokladnímu dokladu se mohla zobrazit chybová hláška Datum případu neodpovídá žádnému období.Opraveno. |
Pokladní prodej
V pokladním prodeji došlo k úpravě kontroly délky pořadového čísla. Byla zmírněna kontrola při založení nového dokladu. |
Opraveno dotažení ceny na položku po změně zákazníka v případech, kdy byla na položce nastavena jiná než výchozí měrná jednotka. |
Projektové řízení
Vazba na projekt (a parametry) z účetního deníku. |
Oprava vytvoření nabídky z editoru projektu. |
QMS Systém řízení kvality
Při generování dobropisu k reklamaci přijaté se nedotahovalo přednastavené bankovní spojení na odběratele přebíraného z faktury vydané. Opraveno |
Řízení peněžních toků
Částečná úhrada faktury se v přehledu Peněžní toky – doklady neprojevila ve sloupci částka Zdroj, částka Analýza. Opraveno. |
Sklady, nákup a prodej
Na řadě nabídek bylo umožněno přednastavit hodnoty z číselníků Forma úhrady a Způsob dopravy. |
Do textové položky nákupní objednávky se nově přenášejí údaje o účtu / daňovém klíči z číselníku poznámek k dokladům při výběru textu z tohoto číselníku. |
V UDI byly zaměněny identifikátory pro šarži (10) a pro výrobní číslo (21). Opraveno. |
Akce Generovat dobropis v přehledu Faktury přijaté a Faktury vydané. Na vygenerovaném dobropisu je nově možné na textových položkách editovat text v poli Poznámka. |
V přehledech Stav výrobních čísel (BID 75) jsme upravili volbu menu zobrazení pohybů VČ. Nyní volba menu Pohyby výrobních čísel reaguje na označené řádky. |
E-shop API: Do schématu pro Orders byl doplněn atribut externalReferenceId. V rámci iNuvio je mapován na pole Externí číslo. |
Při změně množství u položky s vygenerovanými obaly v polích pro rychlé zadávání Množství v editoru hlavičky Došlé objednávky nedocházelo k aktualizaci množství u těchto obalů. Opraveno |
Akce “Rozložit termín dodávky” na objednávce vydané nepřenášela do založeného záznamu uživatelské sloupce položky označené v definici sloupce ke kopírování. Opraveno. |
Návazné skupiny karet – při přidávání více kmenových karet současně do skupiny, která není sortimentní, nebylo umožněno zadat cenovou úroveň pro nákup. Opraveno |
Úprava vlastností atributu vozidlo v hlavičkách dokladů OZ pro lepší použití v uživatelských editorech – horizontální zarovnání. |
Splátkování a leasing
Účetnictví
Přehled Druhy účetních dokladů , akce Kopie DUD . nově je kopírován i atribut Řada dokladů. |
Od 1. 1. 2025 lze komunikovat s CSÚIS pouze novým systémem, tj. prostřednictvím https protokolu s registrovaným klientským certifikátem zodpovědné osoby.Zodpovědné osoby (ZO) musí být registrovány na Portálu CSÚIS pro příslušnou účetní jednotku a ZO musí mít na Portálu CSÚIS registrován svůj platný komerční certifikát a tento mít nainstalován.
Odkaz na Portál CSÚIS: Odlišnosti od předchozího systému (ZaIS):
Definice zprávy
|
Byla opravena chyba při přiřazování faktur do jednotlivých emailů podle upomínky/penalizace, kdy systém navázal i jiné upomínané faktury pro danou firmu. |
Automatické upomínky – název PDF duplikovaný když je v názvu tečka – opraveno. |
Účtovníctvo (SK)
Výroba
V rámci funkce Kopie kmenové karty lze při kopírování jednoho záznamu nastavit uživatelské nastavení Otevřít kopii. Po provedení kopie se následně otevře nově zkopírovaný záznam k editaci. |
Nad přehledem Materiály a polotovary plánovaných výrobních příkazů je možné generovat vydané objednávky. |
Ve výrobě byla systémová čísla záznamů (ID) u většiny tabulek neveřejná. Nyní jsou systémová čísla veřejná a lze je tedy zobrazit i uložit ve funkci Nastav . |
Na položku kooperační objednávky lze nově navázat externí dokument. Dosud bylo možné připojit dokument pouze k hlavičce kooperační objednávky. |