Odesílání SEPA plateb do BankApp.Na straně banky docházelo k blíže neidentifikované chybě kvůli údaji PSČ. Nově se proto PSČ z iNuvia do BankApp neposílá, jedná se o nepovinný údaj.
Ve vzorech řádků bankovních výpisů byla chybně kontrolována vyrovnanost proti úhradám. Vyrovnanost se kontrolovala proti úhradám na řádku BV se stejným systémovým číslem jako byl daný vzor řádku BV. Opraveno.
Oprava chyby při ručním založení úhrady v cizí měně k řádku bankovní výpisu. Chybně se nedoplnil do úhrady kurz, což mělo za následek i chybně vyčíslené kurzové rozdíly, protože částka v cizí měně se rovnala částce v hlavní měně.
Odesílání platebních příkazů do BankApp.Bylo opraveno odesílání v případě, že se mají odeslat pouze ručně označené příkazy.
CRM
Akce Ověření DIČ – VIES (EK) (využívaná i k ověření DIČ získaného akcí Aktualizace/ověření dle ARES při zakládání nové organizace) při druhém pokusu o ověření DIČ po prvním neúspěšném pokusu nečekala na výsledek toho druhého pokusu, a tak v případě, že byl druhý pokus úspěšný a výsledek ověření byl, že je DIČ platné, nedošlo již k nastavení, že jde o aktuální platné DIČ DPH. Opraveno
Doprava
Při krácení stravného v automatickém módu (není zaškrtnuté ruční krácení) se špatně indikují krajní meze hodin pro stanovení procenta krácení. Problém lze obejít starým způsobem přes ruční zadání procent krácení.Opraveno
Evidence pošty
Datové schránky – pokud při odesílání zpráv vygenerovaných z příjemců uvedených v definici hromadné zprávy došlo k chybě, jíž se akce odesílání přerušila, definice hromadné zprávy se nesmazala a v rámci akce odesílání se pro příjemce v této definici vygenerovaly a odeslaly zprávy znovu. Opraveno
Fakturace
Dobropis vydaný (opravný daňový doklad), který neměl vazbu na Skonto, vykazoval rozdíl mezi fakturačním a účetním fakturačním saldem, i když vše bylo řádně zaúčtováno. Chyba se projevila, pokud v opravném daňovém dokladu byl vyplněn atribut Číslo původní faktury.Opraveno.
Při zadání textové položky na fakturu přes tlačítko se třemi tečkami se nepřenesl z přednastavených poznámek daňový klíč. Přenesl se pouze účet.Opraveno.
Majetek
Upraveny procesy účtování (všech pohybů Majetku). Po zobrazení Varování (Upozornění) v procesním okně, je respektován požadavek na účtování do jednoho účetního dokladu.
Při uložení pohybu Technické zhodnocení 3. pohybů se objevila chyba “Na záznam chcete navázat neexistující údaje – nelze opravit !” Chyba se projevila při zadání pohybu TZ ručně do přehledu 3. pohybů. Při zadání TZ přes Hromadné změny se chyba neprojevila.Pohyb TZ byl chybně zadán. Po aktualizaci 3. pohybů se hodnoty zaktualizovaly a zobrazovaly již správně.
Mzdy (CZ)
Výkaz příjmů DPP (VPDPP) – nesoulad příjmůV případě, že se odměna na DPP nedaní, validace v editoru výkazu i kontrola při generování XML zprávy hlásila nesoulad příjmu ve výkazu a ve výpočtu mzdy, ačkoli byl příjem shodný. Kontrola nad přehledem i samotný výkaz byl v pořádku.
Upraveno.
Úřad práce – potvrzení příjmu – kontrolní formulářV některých případech se nezobrazovala tabulka s příjmy.
Upraveno.
Roční sestavy – Potvrzení o zdanitelných příjmech – formulářeByly upraveny následující tiskové formuláře:
-1615 Potvrzení o zdanit. příjmech-záloh. daň(32)
-1577 Potvrzení o zdanit. příjmech-sráž. daň(8,9,10,11)
-1612 Potvrzení o zdanit. příjm.-zál.daň. AJ (vzor č.32)
-1579 Potvrzení o zdan.příjmech-sráž.daň AJ (8,9,10,11)
Rodné číslo se načítá u zaměstnanců se státní příslušností CZ (či nevyplněnou), u cizinců se načítá Datum narození.
Dohody o provedení práce – VPDPP x ONZNyní je umožněno v přehledu Oznámení na ČSSZ pro dohody o provedení práce (DPP) ručně pořizovat nejen záznamy typu Změna, ale také nově záznamy typu Odhláška. Umožňujeme tak zaměstnavatelům podat pro DPP odhlášku včetně údajů pro Úřad práce (ÚP) pro účely podpory v nezaměstnanosti.
Upozorňujeme, že od 1.7.2024 to není pro zaměstnavatele automatická povinnost a ÚP si může v odůvodněných případech tyto údaje od zaměstnavatele vyžádat.
Vzhledem k tomu, že jsou ohledně výkazů Výkaz příjmů DPP (VPDPP) a Oznámení na ČSSZ (ONZ) pro dohody o provedení práce nejasnosti, zjišťovali jsme na ČSSZ podobnosti a zde citujeme jejich vyjádření na naše dotazy:
Mohu současně poslat ukončení DPP přes ONZ i VPDPP?
Odpověď ČSSZ: Ano, pokud bude na e-Podání VPDPP s typem akce 3 (Skončení na DPP s výkazem) uvedeno naprosto shodné datum skončení zaměstnání včetně shodného kódu DPP jako na dříve zaslaném e-Podání ONZ s typem akce 2 (Skončení zaměstnání) , bude i takové e-Podání VPDPP s typem akce 3 (Skončení na DPP s výkazem) systémem ČSSZ přijato a následně zpracováno s tím, že k již evidovanému pojistnému vztahu bude automaticky zapsán zaslaný příjem za uvedené období. To samé bude platit i pokud bude na e-Podání VPDPP s typem akce 2 (Nástup na DPP s výkazem) uvedeno naprosto shodné datum nástupu do zaměstnání včetně shodného kódu DPP jako na dříve zaslaném e-Podání ONZ s typem akce 1 (Nástup do zaměstnání) , bude i takové e-Podání VPDPP s typem akce 2 (Nástup na DPP s výkazem) systémem ČSSZ přijato a následně zpracováno s tím, že k již evidovanému pojistnému vztahu bude automaticky zapsán zaslaný příjem za uvedené období.
Mohu cizince bez EČP/RČ přihlásit přes VPDPP?
Odpověď ČSSZ: V tomto případě je nutné postupovat dle Všeobecných zásad pro Výkaz příjmů, tzn., že i e-Podání VPDPP s typem akce 2 (Nástup na DPP s výkazem) lze u cizince zaslat bez uvedení RČ s tím, že mu následně bude ze strany ČSSZ přiděleno EČP (obdobně jako je tomu u ONZ) . V případě registrace zaměstnance na DPP prostřednictvím tiskopisu „Výkaz DPP“ s typem akce 2 (Nástup na DPP s výkazem), kterému nebylo přiděleno rodné číslo (státní občanství je různé od CZ), platí stejná pravidla pro povinnost rodného čísla jako u tiskopisu Oznámení o nástupu do zaměstnání. Rodné číslo je nepovinné uvádět pouze u akce 2 „Nástup na DPP s výkazem“. V takovém případě je však povinné vyplnit další údaje nutné pro registraci zaměstnance (datum narození, místo narození, pohlaví, rodné příjmení). Při registraci je takovému zaměstnanci následně přiděleno ze strany ČSSZ Evidenční číslo pojištěnce (EČP), které je povinné uvádět u všech ostatních akcí „Výkazu DPP“ (tedy akce 1, akce 3, akce 4 nebo akce 5) v položce Rodné číslo /EČP. Rozhodně tak není potřeba k přihlášení cizince bez RČ/EČP na DPP zasílat formulář ONZ s typem akce 1.
Údaje pro Úřad práce při skončení DPP
Odpověď ČSSZ: K dotazu týkajícího se uvádění údajů pro podporu v nezaměstnanosti (údaje pro potřeby úřadu práce) sdělujeme následující. S ohledem na rozhodnutí ze strany MPSV, že tyto údaje pro potřeby úřadu práce nebudou součástí nového předepsaného tiskopisu „Výkaz DPP“ , tzn., že se v případě oznámení data skončení zaměstnání u pojistných vztahů s kódem DPP (T – Z), a to bez ohledu na účast na pojištění, prostřednictvím tiskopisu „Výkaz DPP“ nebudou tyto údaje ze strany zaměstnavatele vůbec uvádět, došlo tak ode dne 1. 7. 2024 současně i k drobné úpravě v datové větě (DV) ONZ_2022 tak, že tyto údaje pro potřeby úřadu práce nejsou v případě akce 2 (Skončení zaměstnání) u druhu činnosti T-Z, opět bez ohledu na účast na pojištění, povinné k vyplnění , resp. tyto údaje se mohou ze strany zaměstnavatele buď vyplnit klasickým způsobem, jako tomu bylo dosud a pokud vyplněny ze strany zaměstnavatele nejsou, musí zaměstnavatel uvést (vybrat) v poli „důvod neposkytnutí podkladů podpory v nezaměstnanosti“ důvod číslo 2, který je rozšířen o dohody o provedení práce, a to následovně – „starobní důchod, zaměstnání bez účasti na pojištění nebo zaměstnání s druhem činnosti dohoda o provedení práce (T-Z)“.
Z výše uvedeného tak vyplývá, že k oznámení o skončení zaměstnání u pojistných vztahů s druhem činnosti DPP bez ohledu na účast na pojištění je možno využít buď tiskopis „Výkaz DPP“ s typem akce 3 (Skončení DPP s výkazem), který tyto údaje pro potřeby úřadu práce vůbec neobsahuje a není je tak nutno ze strany zaměstnavatele sdělovat, nebo tiskopis „ONZ“ s typem akce 2 (Skončení zaměstnání), na kterém zaměstnavatel buď tyto údaje z části 9. (Informace pro podporu v nezaměstnanosti) v případě účasti na pojištění vyplní a pokud je nevyplní, tak musí vybrat v poli „důvod neposkytnutí podkladů podpory v nezaměstnanosti“ důvod číslo 2, protože tyto údaje nejsou na ONZ ode dne 1.7.2024 u dotčených pojistných vztahů povinné k vyplnění .
Pokud údaje pro potřeby úřadu práce u PV s druhem činnosti DPP, které založily účast na pojištění, nebudou za strany zaměstnavatele současně s datem skončení zaměstnání sděleny, bude si je příslušný úřad práce vyžadovat v odůvodněných případech v rámci své kompetence (po své vlastní linii). Pro úplnost sděluji, že s ohledem na rozhodnutí MPSV byl výše uvedený postup ode dne 1. 7. 2024 týkající se pojistných vztahů s druhem činnosti DPP, které založily účast na pojištění, ze strany Ústředí ČSSZ s Generálním ředitelstvím úřadu práce projednán.
Rozumíme, že pro ÚP by byla přínosná aplikace, která by na základě dat od ČSSZ o zaměstnancích s uzavřenými DPP u takových zaměstnanců řešila jejich situaci vůči nepojistým sociálním dávkám (když zaměstnavatelé ČSSZ takové zaměstnance povinně nahlašují a každý měsíc k nim zasílají hlášení o příjmech z uzavřených DPP). Za ČSSZ můžeme uvést, že informace o zaměstnáních na DPP jsou poskytovány v rámci stávajících B2B služeb IKR ČSSZ, stejně jako jsou nyní poskytovány informace o ostatních pojistných vztazích – ovšem bez rozlišení pojištěných a nepojištěných DPP. Takto jsou informace poskytovány ve službách, které (kromě jiných) využívá i ÚP. Pro úplnost dodáváme, jak jsme již dříve na jednání ÚP informovali, že v případě DPP nebudou ve stávající službě ÚP poskytovány další informace potřebné pro účely podpory v nezaměstnanosti, které již zaměstnavatel nemá povinnost u DPP hlásit, neboť primárním prostředkem pro hlášení v agendě DPP je nový tiskopis Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce, který tyto informace neobsahuje.
Exekuce od 1.10.2024Podrobný popis změn je uveřejněn v naší Poradně
Odesílání přehledů na VZP (B2B) – seznam certifikátůV případě, že certifikát zadaný na definici pro podání hlášení na VZP neodpovídá seznamů certifikátů, který vrací VZP, objeví se okno pro výběr certifikátu. Do přehledu certifikátů byly doplněny informace pro lepší orientaci (sériové číslo, vystavitel).
Mzdové údaje – přehled změn – Vyhledání změn – Neplatný název sloupcePokud byla v přehledu Mzdové údaje na záložce Akce spuštěna volba Pohled přes období (označené) – Mzdové údaje – přehled změn a následně označeno víc záznamů a spuštěna akce Vyhledání změn, po potvrzení výběru se v procesním okně Načítání hodnot atributů za období zobrazovaly chybové hlášky:
Neplatný název sloupce ‚AVASentDate‘ !
Neplatný název sloupce ‚AVAOutputFlag‘ !
Neplatný název sloupce ‚AVAExternalID‘ !
Neplatný název sloupce ‚AVAReferenceID‘ !
Opraveno.
Mzdy – akce První zpracovávané období – Zruš – chybaByla opravena chyba v triggeru ht_MzdObd_AVAModel_Change, která se projevila v případě, že byla nad přehledem Konstanty a číselníky, Mzdové období spuštěna akce První zpracovávané období – Zruš.
Sys.č. Názov
-403152 Potvrdenie o zamestnaní (Zápočtový list) II.
-403136 Potvrdenie o zamestnaní (Zápočtový list)
boli vykonané nasledovné úpravy:
bola odstránená poznámka o ďalších skutočnostiach podľa ZP § 75 ods. 2 písm. d) – vzhľadom k tomu, že toto ustanovenie bolo zmenené
do dialógu pred tlačou bol pridaný nový parameter “Zotrvá v PP po vykonaní skúšky do:” – používateľ zadá v prípade potreby dátum súvisiaci s § 75 ods. 2 písm. d) Zákonníka práce.
NOVINKA – eInformačné karty – nová štruktúra od 5. 10. 2024Nad prehľadom Doplňujúce údaje bol upravený formát správy “Informačné karty – začiatok (8a/9a)/skončenie (8b/9b)”, tak aby zodpovedal novej štruktúre platnej od 5. 10. 2024.
CHYBA – Rušenie prvého spracovávaného obdobiaBola opravená chyba v triggery ht_MzdObd_AVAModel_Change, ktorá sa prejavila v prípade, že bola nad prehľadom Konštanty a číselníky, Mzdové obdobie spustená akcia Prvé spracovávané obdobie – Zruš.
CHYBA – Mzdové údaje – prehľad zmien – Vyhľadanie zmien – Neplatný názov stĺpcaPokiaľ bola v prehľade Mzdové údaje z pásu kariet z karty Akcie spustená akcia Pohľad cez obdobia (označené) podakcia Mzdové údaje – prehľad zmien a následne bolo označených viac záznamov a spustená akcia Vyhľadanie zmien, po potvrdení výberu sa v procesnom okne Načítanie hodnôt atribútov za obdobie zobrazovali chybové hlášky:
ak nie je v prednastavenom RLZ vyplnené bankové spojenie zamestnávateľa sa mohlo stať, že systém zahlásil chybu:
“Could not convert variant of type (Null) into type (Integer).”
pri nápočte sa nenatiahlo do výkazu IČZ (identifikačné číslo zamestnávateľa)
Opravené
Obecné
REST API – byla vylepšeno předání výjimek typu Internal Server Error (StatusCode = 500).
Do schématu pro zápis (POST/PUT) položek došlé objednávky pomocí eshop API byl doplněn atribut productDescription (poznámka).
Volání REST API umožňovalo přístup i do databází iNuvia, které nebyly součástí licence. Opraveno.
Pokladna
Upravena podmínky pro vyhodnocení kontroly záporného stavu pokladny.
Při editaci zaúčtovaného pokladního dokladu se objevila chyba “ Zaúčtovaný doklad nelze měnit”. Opraveno
Opravena chyba při generování pokladního dokladu z fakturace, kdy docházelo k chybnému založení úhrady u faktury. Chyba se projevila, pokud na vygenerovaném pokladním dokladu byla upravena částka, např. z důvodu, že se jednalo o částečnou úhradu faktury.V úhradě faktury zůstala chybně v poli Částka v měně faktury původní hodnota (tj. maximální částka, na kterou byl pokladní doklad generován). Chyba se projevovala pouze u pokladních dokladů v hlavní měně.
Sklady, nákup a prodej
U některých implementací docházelo po verzi 3.0.2024.0902 k výraznému zpomalení, nebo zablokování programu při aktualizaci ceníků a sazeb DPH u kmenových karet. Vyřešeno
Opravena chyba akce “Dogenerování návazného dokladu” (například v přehledu Sklady, Příjemky, volba Akce, Návazné doklady, Dogenerování návazného dokladu). Při převodu “přes dva sklady” už je opět možné využít tuto akci pro vygenerování výdejky převodky z příjemky převodky. Opravena chyba, kdy při realizaci takto vytvořené výdejky převodky nedošlo k vygenerování následné příjemky převodky, přestože všechny potřebné údaje pro převod mezi sklady byly zadány.
V UDI byly zaměněny identifikátory pro šarži (10) a pro výrobní číslo (21). Opraveno.
Došlé objednávky – v informativních počítaných sloupcích Expedovatelné (%), Expedovatelné 2 (%) v přehledu dokladů ošetřen případ, kdy je na položce množství 0. Řádky byly nesprávně zahrnuty do vypočtu a jako 100% expedovatelné a ve sloupci Expedovatelné (%) mohla nastat chyba dělení 0. Opraveno
V zobrazování a připojování dokumentů ke kmenovým kartách výrobních čísel/šarží na dokladu oběhu zboží (např. na příjemce do skladu) docházelo k chybě v případě, kdy uživatel zobrazoval a připojoval dokumenty z přehledu na oušku Dokumenty u přehledu pohybů výrobních čísel k dokladu. Zde se nezobrazovaly dokumenty připojené ke kmenové kartě výrobního čísla náležející k pohybu výrobního čísla u dané položky dokladu, a pokud zde uživatel připojil dokument, tak se dokument připojil k jinému záznamu kmenové karty výrobního čísla (místo čísla záznamu kmenové karty výrobního čísla tabVyrCK.ID se použilo číslo záznamu stavové karty výrobního čísla TabVyrCS.ID daného pohybu výrobního čísla). Tato chyba v daném místě byla od začátky doplnění ouška pro zobrazování dokumentů ke kmenovým kartám výrobních čísel k přehledu pohybů výrobních čísel dokladu. Stejná chyba se vyskytovala i v akci Dokument ze vzoru z nabídky MS Office nad přehledem pohybů výrobních čísel dokladu. Opraveno
Účetnictví
Od 1.1.2025 budou na Slovensku platit nové sazby DPH.Stávající SK sazby DPH jsou: 5%, 10% a 20%
Nové SK sazby DPH budou: 5%, 19% a 23%
Požadavky nasazené do standardu:
1. Do číselníku Procentní sazby DPH byly doplněny (pokud neexistovaly) sazby DPH:
Název / Sazba DPH (%) / Druh sazby DPH
Snížená sazba / 5 / Snížená
Snížená sazba / 19 / Snížená
Základní sazba / 23 / Základní
2. Do číselníku Sazby DPH byly doplněny (pokud neexistovaly) sazby DPH (Datum do a Datum ukončení zůstane prázdný):
Název / Země / Sazba DPH (%) / Druh sazby DPH / Datum od
Byla opravena chyba, kdy nešly účtovat mzdy v případě, že bylo na účetním účtu nastaveno Útvar: Upozornění. V procesním okně se pro příslušnou rozkontaci zobrazila červená ikona a hláška: Upozornění, Chybí útvar a nedošlo k zaúčtování do účetního deníku. Stejně se chovalo i v případě jiných dimenzí, např. Zkázka, Organizace, Typ změny a pod.
Účtovníctvo (SK)
Od 1.1.2025 budú na Slovensku platiť nové sadzby DPH.Existujúce SK sadzby DPH sú (do 31.12.2024) : 5%, 10% a 20%
Nové SK sadzby DPH budú (od 1.1.2025) : 5%, 19% a 23%
Požiadavky nasadené do štandardu:
1. Do číselníka Percentuálne sadzby DPH boli doplnené (ak neexistovali) sadzby DPH:
Název / Sazba DPH (%) / Druh sazby DPH
Znížená sadzba / 5 / Znížená
Znížená sadzba / 19 / Znížená
Základná sadzba / 23 / Základná
2. Do číselníka Sadzby DPH boli doplnené (ak neexistovali) sadzby DPH (Dátum do a Dátum ukončenia zostane prázdný):
Název / Země / Sazba DPH (%) / Druh sazby DPH / Datum od
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.