Banka
Odesílání platebních příkazů do BankApp bylo rozšířeno o zahraniční platby. Podmínkou je, aby účet příjemce měl přidělený IBAN. |
Řady platebních transakcíDoplněna funkcionalita pro nastavení práv na řadu (viz. např. práva na Řady pokladen). |
Přehledy Řádky všech výpisů, Úhrady všech výpisů, Řádky a úhrady všech výpisů nerespektovali nastavení práva “Zakázáno” na vlastním bankovním spojení. Opraveno. |
Celní případy
ECS vývoz – příjem zprávy CZ516C přepne deklaraci do stavu Registrováno (ale bez MRN). V tomto stavu lze nově žádat o opravu nebo o storno. |
ICS dovoz – zpřístupněn Způsob platby pro Nastav |
ICS dovoz – akce “Výpočet cla” nyní zohledňuje i kódy pro osvobození od CLA nebo DPHICS dovoz – zpřesněno vyčíslení DPH při propuštění deklarace |
Umožnění odpisu dvou druhů nákladových kusů současně v předchozích dokladech. |
Úprava ICS dovoz pro 0% DPH při dovozu knih. Při dovozu knih splňujících požadavky na použití sazby DPH 0% se do kolonky 37.Upřesnění režimu uvede kód 0D0. |
CLA – ECS vývoz – import zprávy CZ554C – Informace o možnosti vyjádření před Stornem deklarace. Po importu této zprávy Helios aktivuje v předmětné deklaraci tlačítko “Info od CÚ”. |
Při převodu z označených ECS deklarací na NCTS tranzit vydaný se už nebude přenášet kód měny a cena v cizí měně, přenesena bude pouze cena v Kč. |
V NCTS tranzit přijatý je nově povinnost vyplnit Druh dopravy při příjezdu. |
Pokud byly v dovozní deklaraci rozpočteny PONX a současně uvedeny i další přirážky k ceně v DCH, mohlo při dodatečné změně hmotnosti dojít k chybnému přepočtu PONZ. Opraveno. |
CRM
Evidence pošty
Zprovozněno přihlašování do datových schránek pomocí Role. |
Fakturace
EDI XML – Faktury vydané – druhá snížená sazba EDIPři exportu EDI pomocí definic Editel XML se exportovaly nulové údaje druhé snížené sazby DPH. Bylo odstraněno. |
Definice sloupců
v přehledu faktur byla upravena tak, aby se zobrazovaly správné hodnoty i u daňových dokladů k přijaté platbě. |
Na faktuře vydané se za určitých podmínek nedotahovalo správně vlastní bankovní spojení pro platbu faktury nastavené na organizaci odběratele.Opraveno. |
Byla opravena chyba při dohledání textu upomínky v případě automatického generování upomínek, která se výjimečně mohla projevit v případě vystavování upomínek k více fakturám stejné organizace. |
V přehledu Fakturace, Faktury k datu, Přehled faktur nešel v některých případech zobrazit sloupec Saldo, objevila se chybová hláška Ambigous column name …Opraveno. |
Při položkovém převodu z došlé objednávky do vydané faktury se nerespektovala splatnost nastavená na organizaci odběratele.Opraveno. |
Fakturácia (SK)
Firemní aktivity
Do nabídky Nový doklad nad přehledem Organizace byla doplněna volba pro založení Kontaktního jednání k dané organizaci. |
Při odesílání e-mailu z tiskového formuláře nad firemními aktivitami, agendami QMS a CRM se nenabízely e-mailové kontakty vázané na organizaci zadanou ve vazbě Místo určení. Opraveno |
Zobrazení pole Popis se v editorech úkolů nepřizpůsobovalo velikosti editovacího okna a rozsahu textu u pole. Opraveno |
Intrastat
Kompletně přepracovaný formulář pro hromadné změny nad označenými položkami měsíčního hlášení intrastatu za účelem zjednodušení práce deklaranta. |
Kontrakty a odvolávky
Import příjemky nad dodavatelskými kontrakty (TabDodListyKontrImp) byl rozšířen o nový atribut Datum expirace.Při importu příjemky se zapisuje do výrobního čísla. |
Majetek
Upravena vazba na Karty majetku v přehledu Významné opravy. |
Revize akce zrušení opisu pohybů v případě nastavení opisu UP->DP; §24 odst. 2 písm. v) a UP->DP; jiná skupina. |
Majetok (SK)
Při založení nového účetního období v databázi se slovenskou legislativou se mohla objevit chyba: “Položka ‚DP Spôsob odpisu‘ musí byť zadaná !” Nové účetní období nebylo možné založit.Opraveno. |
Mzdy (CZ)
Mzdové listy – úpravyByly upraveny formuláře mzdových listů (sys.č. -1585, -1586, -1595). Byly doplněny nepeněžní benefity, stravenky a stravenkový paušál do příslušných oddílů mzdového listu. |
Přehled Roční zúčtování daně – výstrahyPřehled Roční zúčtování daně byl zařazený mezi přehledy, nad kterými se při vstupu do přehledu 12. měsíce budou nyní zobrazovat případné výstrahy. |
Hromadné změny ve Mzdových údajíchDošlo k úpravám ohledně provedení Hromadných změn nad přehledem Mzdové údaje. Pokud je proveden výpočet mzdy, je možné změnit jen položky neovlivňující výpočet mzdy. |
Úřad práce – potvrzení příjmu na základě výzvyByla vyvinuta funkcionalita umožňující zaměstnavateli odeslat potvrzení o příjmu na úřad práce na základě výzvy, kterou zaměstnavatel od úřadu práce obdrží (přímá integrace s rozhraním MPSV).
Více informací na stránkách ministerstva práce a sociálních věcí: https://www.mpsv.cz/web/cz/prijmy-zamestnance Pod nabídkou Roční sestavy vznikl nový přehled Úřad práce – potvrzení příjmu. Do přehledu budete načítat záznamy z XML souboru obsahujícího výzvu na zaslání příjmu konkrétního zaměstnance za příslušná mzdová období. Úřad práce posílá zprávy do datové schránky. V případě, že máte datové schránky v systému HELIOS iNuvio, můžete si je stáhnout do dokumentů. Jinak si XML uložíte na disk do počítače. Pro načtení požadavků do přehledu Úřad práce – potvrzení příjmu jsou k dispozici dvě volby na kartě Akce:
V přehledu jsou načteny údaje z výzvy (jeden soubor se váže vždy na jednoho zaměstnance, resp. rodné číslo). Z vybraného záznamu je možné si přes akci Požadavek XML zobrazit XML zprávu, ze které byl požadavek načten. Zpráva obsahuje data:
V přehledu je dále vidět:
Předání odpovědi na konkrétní výzvu je možné provést pro označené záznamy v přehledu Úřad práce – potvrzení příjmu přes akci Zprávy, Generování zpráv. V přehledu Přehled definice zpráv je k dispozici definice zprávy pro přímé odeslání na úřad práce:
Do definice zprávy si musíte přiřadit na záložce 4 – Certifikát podzáložce El.podpis příslušný certifikát pro elektronický podpis. Info z MPSV: Pro zjednodušení implementace a administrativy na straně zaměstnavatelů bude využita již existující infrastruktura pro autentizaci a autorizaci na straně ČSSZ. Na straně ČSSZ je nutné mít udělený mandát pro úkony typu:
Pokud je nyní udělena autorizace na úrovni “všechna podání”, není nutné dalších administrativních kroků a lze použít stávající způsob autentizace a autorizace i pro toto podání. Postup pro registraci kvalifikovaného certifikátu a udělení oprávnění 3. stranám naleznete na https://www.cssz.cz/web/cz/registrace-na-okresni-sprave-socialniho-zabezpeceni Pokud máte definici zprávy nastavenou správně, pomocí akce Přenos odešlete odpověď na označený požadavek. Pokud proběhne vše v pořádku, systém informuje o tom že podání proběhlo OK a Stav požadavku se změní na Zpracováno. Pokud by nebylo něco v pořádku, vrátí se chyba a záznam se přepne do stavu Chyba. Ve sloupci Text odpovědi se uloží důvod, proč k chybě došlo (např. NEEXISTUJICI_ZADOST nebo NEVALIDNI_ZADOST). V případě, že byste chtěli odpověď na výzvu uložit do XML souboru a následně odeslat datovou schránkou, vytvoříte si novou definici zprávy, kde uvedete v položce Adresa místa určení zpráv adresář, kam chcete soubory ukládat. V tomto případě do definice zprávy nezadáváte žádný certifikát. Pokud generujete odpověď do XML souboru, Stav požadavku se změní na Odesláno. Mazání požadavků z přehledu Úřad práce – potvrzení příjmu je možné pouze v případě, kdy je požadavek v atributu Stav hodnota Pořízeno. Stav požadavku je v případě potřeby možné změnit přes volbu Hr.změna stavu EP. |
Mzdy (SK)
ÚPRAVA – Ročné zúčtovanie dane – atr. 90% príjmov v SROd roku 2024 atr. 90% príjmov v SR nebude nami automaticky zaškrtnutý (v rámci RZD 2023 bol tento atribút zaškrtnutý u všetkých zamestnancov). |
Obecné
Doplněna plná podpora atributu typu NVARCHAR(MAX) – možno definovat jako externí sloupec, použít v definici uživatelských tabulek i vícenásobných vztahů. |
Z Heliosu byl odstraněn přehled “Widget”, který neměl zapojenou žádnou funkcionalitu. |
Nová verze komponenty: EurekaLog 7.12.0.5 |
Nová verze komponenty: eDocEngine 5.0.0.610 |
Nová verze komponenty: ReportBuilder 22.03 |
Nová verze komponenty: ImageEn 13.0.0 |
Nová verze komponenty: Developer Express 23.2.4 |
Nová verze komponenty: EasyMAPI 8.2.3.01 |
Nová verze komponenty: SDAC 11.1.0 |
Jádro pluginu nyní podporuje definici externích sloupců typu NVARCHAR(MAX) a VARBINARY(MAX). |
Názvy podsložek v “%LOCALAPPDATA%\Helios iNuvio”, kam ukládá WebView soubory pro cache jsou nyní upraveny a obsahují název uživatele SQL, pro kterého je cache uloženo. |
Pokud je iNuvio spuštěno přes terminálové připojení, je v Žurnálu ve sloupci Počítač zobrazeno i jméno stanice, ze které je uživatel na terminál přihlášen. |
Pro lepší identifikaci chybových hlášení v rámci externích řešení byl vytvořen přehled interních hlášek. Převod hlášek do databáze není automatický, je třeba pustit akci z tohoto přehledu. |
iNuvio Server běžící v režimu Kernel chybně vyhodnocoval počet aktuálních přístupů na API vůči maximálnímu možnému počtu. |
V případě nedatabázového editoru nešlo přednastavit editační pole typu zaškrtávátko pomocí definice uložené procedury pro nový záznam v rámci definice uživatelského editoru. Opraveno. |
REST API – ednpoint reports/data a actions/execute: v Kernel módu není správně převzat query parametr userParams. Opraveno. |
Pokladna
Upraven algoritmus účtování pokladních dokladů, aby bylo zajištěno správné účtování pokladních dokladů i v případě, že doklad obsahuje historickou sazbu DPH. |
Oprava úhrady pokladním dokladem z faktury na zápornou částku. Při generování pokladního dokladu (hlavičkový PD), a jeho následné editaci, se z minusové úhrady stala kladná. |
Účtování pokladního dokladu chybně neseskupovalo stejné řádky (v kontaci nebylo zatrženo “Neseskupovat stejné řádky”). Opraveno. |
Pokladní prodej
Při použití dotykového režimu se při platbě ještě více zvýrazní aktuálně zvolená forma úhrady – nastaví se pro ní větší font a text se podbarví. |
Upraveno dotahování daňových klíčů pro případy, kdy pro danou sazbu existuje více přednastavený klíčů – pro (ne)PDP. |
Doplněna podpora pro nastavení DPH na položce „Bez zaokrouhlení“. |
Upraveno přednabízení částky pro platbu při přidání nového voucheru s postupným čerpáním. |
Byla upravena akce na kopii účtenky tak, aby umožňovala zkopírovat i prodejky, které jsou částečně či plně stornované. |
Upravena kontrola dostatečného množství pro prodejky vystavované z došlých objednávek. |
Opraveno zjištění nejvyššího použitého čísla účtenky při nastavování pořadového čísla pro řadu účtenek. |
Opraveno přidávání / odebírání položky pro vyrovnání nevyčerpané hodnoty jednorázového voucheru při platbě . Za některých situací nefungovalo spolehlivě. |
Opraveno přiřazení pořadí úhrady při vytvoření storna účtenky v případně, že byla využita jiná forma úhrady než hotově. |
Opraven přenos z došlých objednávek do prodejek v případech, kdy položka měla spotřební daň a byla v jiné mj než evidenční. |
QMS Systém řízení kvality
V akcích Generuj reklamaci ve skladech i ve výrobě docházelo k zaokrouhlení reklamovaného a vadného množství přenášeného do detailu reklamace na 2 desetiny. Opraveno |
Sklady, nákup a prodej
Výkaz lihu – pro držitele kontrolních pásek dle § 38 zákona 307/2013 Sb. se do výkazu zahrnovaly i výdeje ze skladu, který nebyl označen příznakem Daňový sklad pro účely výkazu lihu . Opraveno |
Pokud nebyla zadaná Hranice marže (byla NULL), u položky došlo k vyhodnocení, že je pod hranicí marže, ale hlídání marže za doklad prošlo bez varovné hlášky. Opraveno |
Účetnictví
Upraven algoritmus účtování účtenek v modulu Pokladní prodej s ohledem na to, aby bylo zajištěno správné účtování dokladů i v případě, že doklad obsahuje položky v historické sazbě DPH. |
Z předmětu emailu generovaného automatem pro vystavování upomínek je odstraněno ”HELIOS iNuvio” . |
Do distribučních tiskových formulářů zápočtů bylo doplněno číslo bankovního spojení, na které se má uhradit rozdíl započtených pohledávek a závazků. |
Dataskop , přehled Úhrady , byla zpřístupněna dříve v dataskopu neaktivní akce Účtování úhrad . |
V editoru pro hromadnou změnu v číselníku účtů jsou do oblasti 2 doplněna zaškrtávátka pro nastavení Párovacího znaku 2 dle Párovacího znaku. |
Je upraveno chybové hlášení o informaci o druhém párovacím znaku a je upravena akce kopírování dokladu přeúčtování o funkcionalitu druhého párovacího znaku. |
Pokud SMTP server vrátil chybu (neexistující emailová adresa,…) při automatickém vystavování upomínek, tak automat zastavil odesílání. Opraveno. |
Účtovníctvo (SK)
Výroba
Na řadě výrobních příkazů je nový parametr „Uzavřené operace vyřadit z kontroly posloupnosti“.Nastavení tohoto příznaku má vliv na nápočet atributu „Kusy před operací“. |
V rámci změn v konstrukci a technologii byla rozšířena standardní funkce “Kopie vazeb – Rozkopírování”.Nově umožňuje rozkopírovat označené položky i do zakázkových modifikací vyráběných dílců. |
V přehledu Vyráběné dílce byla naprogramována podpora importu vazeb ostatních přímých nákladů (OPN).Funkcionalita je shodná, jako u ostatních importních přehledů. |